Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy Kolonowskie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej bip.kolonowskie.pl.
- Data publikacji strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Treści niedostępne lub częściowo niedostępne
- Niektóre z obrazów i grafik nie posiadają tekstów alternatywnych.
- Niektóre elementy nie mają odpowiedniego kontrastu.
- Transmisje posiedzeń Rady Miejskiej Kolonowskiego nie posiadają audiodeskrypcji (niewymagane w przypadku ww. posiedzeń) oraz tłumaczeń na polski język migowy.
- Część plików nie posiada warstwy tekstowej. Większość nieczytelnych dla czytników ekranu dokumentów *.pdf użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Inne przyczyny niedostępności:
- Niektóre podstrony mogą się otwierać w nowym oknie/karcie bez uprzedniej informacji.
- Niektóre tabele lub/i nagłówki mogły zostać użyte w sposób nieprawidłowy.
- Istnieją podstrony o takich samych tytułach.
Jeżeli potrzebujesz dostępu do ww. informacji skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować. Zapewniamy także alternatywny sposób dostępu, polegający na kontakcie telefonicznym, korespondencyjnym oraz za pomocą środków komunikacji elektronicznej (Elektroniczna platforma usług administracji publicznej (ePUAP), poczta elektroniczna oraz system e-Doręczeń).
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytania niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich
Źródło: https://www.gov.pl/web/sygnalisci/deklaracja-dostepnosci
Treści nieobjęte przepisami
- Transmisje Rady Miejskiej Kolonowskiego, nadawane na żywo.
- Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne, opublikowane przed 23 września 2018 r., niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań, są wyłączone z obowiązku dostępności.
- Mapy - przy czym urząd zapewnia alternatywny sposób dostępu, polegający na zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Treści od innych podmiotów, które nie zostały wykonane przez lub dla urzędu lub przezeń nabyte oraz takie, do których modyfikacji urząd nie jest uprawniony.
- Nagrania z posiedzeń Rady Miejskiej Kolonowskiego, które zostały upublicznione przed 23 września 2020 r.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Konrad Wacławczyk — email: sekr@kolonowskie.pl lub telefonicznie 77 461 11 40 w. 21 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Wejście do urzędu przystosowane jest dla osób niepełnosprawnych.
- Dostępny jest specjalny podjazd, umożliwiający wjazd wózkiem.
- Ze względu na architekturę obiektu i brak windy, nie ma możliwości bezpośredniego dostępu do poszczególnych biur.
- Przy drzwiach wejściowych umieszczony jest dzwonek, który służy do przywołania pracownika urzędu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Procedura dostępności tłumacza języka migowego dostępna jest pod adresem http://bip.kolonowskie.pl/2039/tlumacz-jezyka-migowego.html
- Brak informacji o działalności w trzech postaciach: tekście odczytywalnym maszynowo, przetłumaczone na polski język migowy i w tekście łatwym do czytania (ETR).